Prinde clipa Canadiană

Acum cîțiva ani, o colega mă anunța că pleacă în Canada. Ăsta a fost începutul romanului meu Canadian.

În fiecare zi informațiile care ajungeau la urechile mele erau doar despre Canada. Canada în jos, Canada în sus! Exact ca atunci cînd îți pică la inimă un baiat chipeș și frumos, și naiba știe ce se întîmplă, însă peste tot îl vezi doar pe el. La fel și mie mi se întîmpla, să văd peste tot Canada. Parcă de-odată în tot orașul au apărut panouri publicitare cu Imigrare Canada; toți prietenii și cunoștințele nu încetau să-mi povestească istorii de succes ale imigranților moldoveni în Canada. Mai pe scurt, viața mea a devenit un continuu studiu al cazului Canada.

În cîțiva ani aveam să aflu despre țara Canada o sumedenie de informații. Date, cifre, nume de personalități, evenimente, radio și tv canadian nonstop, reviste, enciclopedii, franceza, au devenit pasiunile mele cotidiene, toate acestea pentru a putea vizualiza măcar un pic cum ar arăta pe viu Canada.

Și totuși, nicio iluzie, imaginație și niciun gînd nu este comparabil cu senzația pe care o primești în primele momente pe pămîntul Canadian. Într-o secundă, toate preconcepțiile mele despre Canada au fost spulberate. De fapt, mă aștepta un pămînt neimaginabil, o țară care nici în vis n-o poți visa. Canada, este de o mie de ori mai mult decît am crezut vreo-data că poate fi.

Așadar, te invit să parcurgi cu mine experiența Canadiană. Voi încerca săptămînal să public despre viața de aici și cum se trăiește prinzînd clipa.

3 Răspunsuri

  1. shi eu traiesk cu acest vis de dimineata pina in seara….sa pot pleca shi eu in Canada…..miii frica cind imi apare gindul ca in asa tara am sami petrec restul vietii impreuna cu copilul kare il ashtept sh ku sotul….ma simt ca un burete incerc sa absorb fiecare informatie ce tine de a pleca in Canada….de unde sa incep?….de ce acte e nevoie?…..de ce suma ar merge vorba?….etc….este informatie shi pe net. dar e alta vind shtii la sigur de la cineva care a plecat….Sunt ca intrebi [e cineva shi parca le e frica sa spuna cum le-a reushit….,Va rog din inima daca puteti sa imi spuneti cum sa reushesc spre un viitor mai bun.pentru mine,copil shi sot…Ma scuzati daca am scris cu greseli….sunt emotionata fiindca e o tema care ma atinge mult…..VA MULTUMESK

  2. ROG SA LUATI IN SEAMA MESAJUL MEU….

  3. Katerina,

    inteleg marea dorinta de a scapa din ce a mai ramas din statul republica moldova.
    Insa e nevoie de rabdare si o buna pregatire. Pentru a avea cit mai putin stres, cu toate ca totusi va fi suficient de mult in prima perioada de aterizare in canada, este important sa te informezi, sa inveti macar la nivel functional limba (engleza pt toata canada, si franceza pt quebec), sa capeti ceva experienta, daca inca nu ai, si sa aplici singurica pt emigrare (daca aplici prin firme/intermediari, arunci bani in vint). este destul de usor.

    – De unde sa incepi:
    o groza de informatii, inclusiv ghid pentru depunerea dosarului de imigrare, o gasesti pe forumul: montreal.ro. Informatia oficiala o gasesti pe http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/fr/index.html.

    – Suma… nu stiu exact daca mai sunt aceleasi cifre, insa pe noi, doua persoane, tot precesul ne-a costat vreo 3 mii dolari americani, plus drumul vreo 1500, si ar fi cazul sa mai aveti macar vreo 10 mii cu voi pt primele luni pina va gasiti job.

    – Procesul dureaza intre 9 luni (in cazul nostru) si un an, in mediu. Insa, de la caz la caz, poate varia.

    Bafta!
    Daca ai intrebari exacte, nu ezita sa-mi scrii.

Lasă un răspuns

