La fête des Neiges de Montréal

Canadienii nu intră în depresie de la atâta zăpadă, și de la o iarnă așa de lungă. Ei se bucură de fiecare zi cu soare și de fiecare fulg de nea. La sfârșit de ianuarie toți ca unul au fost invitați în parcul Jean-Drapeau, aici, peste râu, pentru a sărbători fulgii de nea.

Ca niște copii, ne-am lăsat și noi invitați, ba mai mult, ne-am bucurat împreună cu sutele de copii de tot ce am văzut pe insulă, ne-am minunat de ce nu mai văzusem (de exemplu sirop de arțar fierbine în zăpadă), concerte, spectacole, feerie, muzică, acrobație. La anul îmi iau patinele și repetăm experiența.

Așa am fost întîmpinați la ieșirea din metro.

Apoi, am fost invitați să sculptăm și noi. Astea nu-s capodoperile noastre, am înțeles că copiii sunt mult mai creativi.

După un rând ca la Disney, poți ajunge pe această pistă imensă pentru săniuș. Eu mi-am luat porția de săniuș pe iarna asta. Dar tu?

Acrobații cu campioni mondiali.

Canada m-a ajutat să îmi placă zăpada, să mă bucur când ninge, și să privesc îndelung serile, cum se așează stratul de zăpadă tot mai des și mai des. Aici, zăpada nu este un pericol, ci un motiv de bucurie.

4 Răspunsuri

  1. Uite la nemti nu le-ar strica asa o atitudine. Aici cind cade zapada toti intra in panica. Si noutatile sint pline de reportaje de accidente pe drumuri. Baga frica in oameni numai. Ti e si frica sa iesi din casa.

    Afara ninge astazi, si-i asa frumos si alb si … liniste.

  2. pe-aici nu a mai nins de mult, o senzatie de inceput de primavara. dar stiu ca-n orice moment poate veni o furntuna de zapada, pina-n aprilie mai este mult😉

  3. Da, foarte frumos, mai ales ideia unei sarbatori de iarna cu sculpturi in giata si zapada, cred ca ar trebui imprumutata. Mai ramne doar un fleac – dorinta si desigur asa iarna. Cu toate ca in acest an am avut si noi bucuria de o iarna cum nu am mai vazut din copilarie, cu zapada innalta cit casa. Chiar si de sculpturi de iarna am avut parte ( http://www.jurnaltv.com/55160/ ), mai lipseste doar acea interpretare de sarbatoare si sentiment de bucurie, fericire, satisfactie si caldura sufleteasca cind uiti de griji si de nevoi. REPARABIL.😀
    Chiar si acum cind parea ca suntem in plina primavara si totul parca prinde viata, avem iar bucurie de o ninsoare calma si linistita, ca in plina iarna.

    Sa nu iut: in ajun de 8 martie vreau sa te felicit cu aceasta minunata sarbatoare, sa fii mereu frumoasa, fericita si iubita, sa vezi toate visele implinite!!! La multi ani!!!

  4. @Igor: „Chiar si acum cind parea ca suntem in plina primavara si totul parca prinde viata, avem iar bucurie de o ninsoare calma si linistita, ca in plina iarna.”

    uite aici primavara s-a instalat bine mersi. a ramas sa vedem doar copacii infloriti. Montrealul in soare si fara zapada arata mult mai bine!!!

    mersi de urari🙂 din pacate pentru prima data de 8 martie voi munci. nici nu stiu daca aici este asa sarbatoare🙂

Lasă un răspuns

