Odiseea Jobbingului

După ce ne-am aşezat frumos, ne-am desfăcut bagajele, sărbătorit sărbătorile, dezmeticit ce şi unde, şi cel mai important, după ce am aşteptat 2 săptămâni instalarea internetului, a început frumoasa odisee a căutatului de lucru. Şi dacă crezi că găsirea unui job e muncă uşoară, te înşeli. Căutatul de lucru este un fel de muncă dar neremunerată. Te trezeşti dimineaţa, îţi serveşti frumos cafeluţa, deschizi calculatorul şi dă-i bătaie, cu mici pauze la prânz şi la o altă cafea. Şi de fapt, această zi de lucru, durează mult mai mult decât obişnuitele 8 ore lucrătoare. Am încercat toate metodele posibile:

  1. website-ri simple cu anunţuri (craiglist, kijiji)
  2. website-ri de recrutare (hunt, jobboom, monster)
  3. website-ul oficial al guvernului (emploiquebec)
  4. website-rile companiilor în care cred că aş vrea şi aş avea şanse să mă angajez.

Pentru fiecare anunţ se trimite un CV şi o scrisoare de motivare adaptată cerinţelor jobului. Spre exemplu, dacă în anunţul de recrutare sunt enumerate următoarele cerinţe: autonomie, discreţie, atenţie la detalii, acurateţe, iar tu scrii că eşti: creativ, dinamic şi numaiştiuce, i-aţi rămas bun de la acest job. Deci, şmecheria este ca în CV şi scrisoarea de motivare să se regăsească în mare parte aceleaşi cuvinte din anunţ, dar nici copy-paste nu faci😉

Metoda numărul 1 în cazul meu a eşuat. Propunerile care le-am primit în urma aplicării acestei metode au fost de genul:

  • Foarte bun CV. Aici ai şanse de creştere, de venituri de peste 100k, dar va trebui să începi să lucrezi neremunerat primele 6-8 luni. Aşa încep toţi, dacă treci cu succes perioada de testare + învăţare, ai şanse să te angajezi şi să ajungi la venituri cosmice.
  • Ai un CV de professional, este un job de entry level, dar te luăm. Ok, semnăm contractul. Hopa! O clauză prin care mă oblig să rambursez 75% din salariu, în cazul în care plec mai devreme de 3 luni.
  • Compania noastră-i cea mai tare dintre cele mai tari. Şanse de creştere profesională, ajungi manager în scurt timp, cu o garanţie a unui venit de peste 75k. Interviu super sofisticat, ca după prima zi de lucru (ei o numesc al doilea interviu) să-mi dau seama că e direct marketing adevărat doar că în stil canadian.

Metoda numărul 2 n-a mers în nicio direcţie. Doar un apel prin care au văzut că nu cunosc franceza şi mi-au promis că mai revin în cazul în care… blabla.

Metoda numărul 3 e moartă pentru mine, iar din acelaşi motiv că nu cunosc suficient de bine franceza. (După atâtea obstacole întâlnite din cauza necunoşterii limbii oficiale, tot mă întreb, ce naiba caut aici?).

Metoda numărul 4 a dat roade! Mi-am pus CV-ul şi scrisoarea pe unul din site-rile companiilor unde mi-ar place să lucrez, ştiind că mari şanse nu am, totuşi am încercat. În două săptămâni am fost telefonată, un fel de interviu la telefon: de ce vreau să lucrez la ei, de ce cred că sunt potrivită pentru compania lor, sunt de acord să lucrez la banii ăştia, după ce am răspuns încrezută la toate întrebările, m-au invitat la interviu cu HR administrator. Interviul a avut loc peste o săptămână, o experienţă foarte plăcută, în sfârşit am dat peste oameni normali, care nu vor doar să profite de pe seama mea, dar chiar să mă pună pe un post care să mi se potrivească cel mai bine. După interviu am făcut nişte testări la calculator. A urmat al doilea interviu cu managerul departamentului, şi al treilea interviu cu un alt manager. În total, procesul a durat 5 săptămâni, iar de 4 zile, sunt în biroul meu, din geamul căruia se vede un părculeţ drăguţ, cu un job full-time şi care corespunde experienţei mele dar şi a aşteptărilor salariale, cu oameni normali, anglofoni, care sunt destul de friendly. Încă mă mai pişc dimineţile să văd dacă visez sau dacă chiar trebuie să mă trezesc ca să merg la servici!

5 Răspunsuri

  1. Felicitari!

    Mai dau citeodata de unele bloguri/site-uri personale unde lumea se plinge ca nu are ce lucra in Montreal si ca nu face sa mergi incolo. Dar eu cred ca mai degraba e legat de profesie si experienta, decit de soarta si noroc. 😀

    Mersi pentru articol cu happy end.

  2. Mersi!
    Nu stiu ce sa zic de profesie, cred ca cu orice profesie iti poti gasi job. Mai degraba este vorba de experienta+studii, atitudine, motivatie si personalitate. Si mai conteaza foarte mult norocul, cred, dar si credinta!

  3. […] Sursa » Odiseea Jobbingului […]

  4. Felicitari! Total de acord cu ce ai spus mai sus: atitudine, motivatie si personalitate! Bravo!!!

  5. @ Dianka
    Mersi, :-*

Lasă un răspuns

