Thank You!

În Moldova am lucrat în 5 organizaţii diferite: de stat, internaţionale şi locale. În Moldova am observat că pentru a obţine un mulţumesc de la şefi trebuie să faci eforturi supraumane, să lucrezi 10 ore pe zi, 7 zile pe săptămână, şi doar atunci când pleci să afli că ai fost apreciat, însă şi această apreciere fiind spusă cu o jumătate de gură. Nu, nu trebuie să fii perfect şi să ai angajaţi perfecţi, pentru că perfecţiunea rar se întâlneşte, însă atunci când spui un mulţumesc subalternului şi nu uiţi să-i aminteşti cât de mult înseamnă munca lui pentru companie, angajaţii devin mult mai motivaţi, chiar dacă au salarii mizere.

În doar trei luni de experienţă profesională canadiană, şi în doar 5 luni de Canada în general, am auzit mai multe „thank you for your wonderful job” decât în Moldova în întreaga viaţă. Flori, cărţi poştale cu un „Thank you, you are great!”, scrise chiar de mâna şefilor (nu de secretare), este un lucru normal aici.

Nu vreau să critic sau să-mi vărs frustrarea adunată în Moldova. Vreau doar să invit pe cei care au mai rămas acolo să înceapă schimbarea cu ei înşişi. Fiecare are un subaltern, chiar şi servitoarea sau şoferul companiei. Poţi începe să spui un mulţumesc pentru că ţi-a şters praful de pe masă sau pentru orice alt serviu făcut. Un mulţumesc nu costă nimic, însă aduce atâta satisfacţie, cât 10 salarii la un loc, în plus măreşte productivitatea de cel puţin 10 ori.

5 Răspunsuri

  1. 🙂 De aici putem vedea ca comunicarea interna e ineficienta in RM. Ca PR agents nu fac nimic pt comunicarea cu angajatii si ai face sa se simta la servici intr-o familie si nu intr-o inchisoare. Pacat ca comunicarea interna e la stadii incipiente, pentru ca angajatii fericiti fac ca organizatia sa fie de succes.

    La internshipu meu din state, in Advertising department, eu ma ocup mai mult de comunciarea interna, si pe numai ce nu facem pt angajati. Si chiar acele mici sticky notes care sunt date fiecaruia sa se multumeasca intre ei pt ceva ce a facut respectiuvul, e un plus foarte mare:)

    Eu cand ajung la servici si imi vad pe birou cateva sticky notes de alea cu Thank You, you make a difference, tukma si ziua tii mai frumoasa:)

  2. alex, e bine ca PRistii se gindesc si la asa ceva.
    E altceva cind „thank you” vine din inima, din obisnuinta, cultura, educatie. In Moldova a spune multumesc este egal cu a face o mare favoare. De cite ori zicem multumesc vinzatoarei care ne deserveste? Ca vinzatoarea nu zice multumesc nici nu mai spun nimic🙂 Cred ca mai este cale lunga pina ce oamenii nostri vor deveni mai amabili, mai draguti, mai atenti… totusi, pentru orice este un inceput.

  3. eu mereu zic:)

    stii profu de pian mi-a zis ca asta e ceva nou pt dansu, pt ca pana acum nici un elev nu ia multumit pt lectie:)

    PR in sange:))

    si apoi, nu e o optiune pt PR-sti sa se gandeasca la asta intr-o companie. E un MUST, eu asa il vad:)

  4. scrii asa de parca am sta la o bere sau la o cafea si ne schimbam cu impresiile…
    am dat de tine intimplator (desi nu cred in intimplari🙂
    te citesc si zimbesc usor fiindca te inteleg (asa cred) asa di ghiinii..:))
    te voi citi in continuare neaparat pt ca simt ca daca intr-adevar te-as cunoaste, am fi prietene foarte bune…
    de fapt, toate aceste impresii (posibil exagerate) de-ale mele vin pt ca tu scrii asa cum scrii – inca nu gasesc calificative
    mai scrie🙂

  5. Alex, proful tau a avut norocul sa aiba un invatacel tare cumsecade🙂

    Olesea, Thank you!!! Esti oricind binevenita🙂

Lasă un răspuns

